6 tipov, s ktorými bude počítanie kalórií hračka

Kategórie
 
 
 
 
 

6 tipov, s ktorými bude počítanie kalórií hračka

Počítať kalórie vie byť niekedy otrava. Ale nemusí to tak byť vždy. Mať kalórie pod dohľadom je jednou z najúčinnejších zbraní pri chudnutí, aj pri problémoch s výživou. Ak ťa odradilo ich počítanie, pretože sa ti zdalo príliš komplikované, naučíme ťa, ako mať kalórie pod kontrolou jednoducho a bez zbytočných stresov.

Vytvor si jedálniček na mieru

Účinný tréning začína pri zdravej strave. Priprav si jednoduchý rozvrh, no na kalórie zatiaľ nehľaď. Základom je venovať pozornosť tomu, ako ješ a vytvoriť si rutinu v jedení, ktorú budeš dodržiavať. Zohľadni v novom jedálničku len také množstvo jedla, ktoré potrebuješ na doplnenie energie, zabudni na čipsy, polotovary a snaž sa udržať množstvo cukru na minime.

Poctivo meraj každú kalóriu

Zožeň si appku a náramok na trekovanie príjmu a výdaja energie. Ušetria ti množstvo starostí s počítaním. Nepodvádzaj a pravdivo si zaznamenaj všetko, čo počas dňa prijmeš. Ak cítiš, že ti porcia rozvrhnutá na daný deň nestačí, radšej sa zasýť nejakou nízkosacharidovou proteínovou dobrotou. Ak máš chuť zhrešiť, zaznamenaj si aj tento extra energetický príjem. Radšej než klamať sám seba, všetko meraj a potom sleduj na svojom tele zmeny.

Pocitanie kalorii

Hraj sa s veľkosťou porcií

Po prvých pár dňoch s upraveným jedálničkom sa ti ustáli váha a zistíš, čo je tvoj minimálny kalorický príjem. Máš stále pocit sýtosti, viac ťa neprepadáva vlčí hlad a môžeš začať experimentovať s kalóriami. Neboj sa ubrať alebo pridať medzi 100 - 500 kalórií denne. Hraj sa s veľkosťou porcií a skús si stanoviť prvé ciele v chudnutí.

Zvoľ si základné ingrediencie

Variť vždy s novými ingredienciami s kombinovať ich tak, aby dávali tvoju stanovenú dennú dávku kalórií, bude náročné. Efektívnejšie je postaviť svoj jedálniček na pár základných surovinách. To ale neznamená, že máš jesť dookola to isté. Nič ti nebráni experimentovať, no snaž sa v každom novom recepte použiť 3 - 6 osvedčených ingrediencií. Uľahčíš si tým život, príprava receptov a počítanie kalórií sa stane hračkou.

Zažeň hlad balenými porciami

Kým si zdokonalíš odhad a získaš prax, bude plánovanie jedál časovo náročné. Časom sa ale príprava jedálnička na ďalší deň stane rutinou. Skvelou pomocou v začiatkoch sú zdravé vopred balené jedlá, ktoré ti ušetria množstvo času a energie. Ich presné nutričné hodnoty nájdeš priamo na obale a pravdepodobne ich nájdeš vložené aj v databáze svojej appky. Takto si rýchlo zvládneš pripraviť napríklad zdravé proteínové palacinky alebo puding. A keď nemáš čas variť, hlad skvelo zaženieš vďaka proteínovým tyčinkám.

Zdokonaľ svoj odhad kalórií

Všetky recepty si poctivo ukladaj, aby si mohol neskôr nový recept zostaviť automaticky a nemusel pracne vypĺňať všetky nutričné hodnoty odznova. Používaj tento trik tak často, ako sa len dá a uvidíš, že už čoskoro dokážeš od oka odhadnúť množstvo kalórií v jedle a nutričné hodnoty svojich obľúbených potravín odrecituješ spamäti.

Plánovanie jedál a počítanie kalórií vôbec nemusí byť stres ani nuda. Vždy môžeš nahradiť či vymeniť ingrediencie už v odskúšaných receptoch a časom zistíš, aký jedálniček ti najlepšie sedí. Až si nový zdravý spôsob stravovania úplne zautomatizuješ, pokojne prestaň počítať každú kalóriu a spoliehať sa na appku.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia